Thursday, January 27, 2011

What do you think

Masalah.

Semua orang ada masalah. Paling-paling pun, hari-hari kau akan hadapi masalah. Tak kira lah benda ni besar atau pun kecil. Tetap memberi masalah kepada kau.

Sejauh mana kekuatan kau nak hadapi masalah ni sorang-sorang.

Yang membuatkan kepala kau pening, banyak sangat nak fikir, nak kena kenal balik setiap benda hidup dekat dunia ni.

Itu pun boleh jadi masalah.

Manusia itu sendiri yang ber-masalah.

Masalah kau nak berdepan dengan manusia yang suka pentingkan diri sendiri. Tak boleh nak jaga perasaan orang lain. Hati manusia ini nipis. Sekali kau toreh, memang sangat memberi kesan yang mendalam. Sakit yang aku rasa, tak sama macam yang kau rasa.

Aku dah penat. Boleh tak aku nak duduk rehat tanpa ada apa-apa masalah?

Pergi jauh-jauh wahai manusia rakus!

Terima kasih kerana membuatkan hari-hari aku penuh dengan masalah.

4 sumpahan:

Peminat Katie Holmes said...

chill2. hadapi dengan senyuman.

GigiWangi said...

PKH,
:)

wafa' az-zar'a said...

pelihara dinding hati dan tembok rasa insan lain , supaya kita tahu dgn siapa kita b'bicara ..

peace.no.war
saya.sayang.ema.saya

GigiWangi said...

wafa'az-zar'a,
;)