Friday, March 18, 2011

People #4

Kawan.

Aku dah banyak kali terkena macam ni. Kawan time susah, memang aku akan tolong, tapi tengoklah jugak, aku mampu takat mana. Yang mana aku boleh bantu, serious aku akan bantu sungguh-sungguh.

Bukannya aku nak biarkan kau sorang-sorang terkapai-kapai dengan dunia ini. Come on, mungkin hari ini kau susah, soon or later, mungkin aku pulak. Kita tak tahu, yer dak?

Jadi, tak perlu sombong.

Baru-baru ini ada kawan aku cerita masalah dia. Sedih. Macam-macam hal jadi dekat dia, lepas tu dia kekurangan wang. Aku tak dapat bantu yang lain, setakat nak hulur sikit-sikit tu aku okey lah jugak.

Tapi, dari cara hidup dia, nampak sangat suka bermegah-megah, aku yang nak tolong ni pun jadi serba-salah.

Bila kita dah tolong dia sekali, dia akan naik lemak dan akan mintak sampai berkali-kali supaya dia dapat apa yang dia nak.

Sebab itu aku takut nak mula. Aku memang mudah kesiankan orang. Buat muka sedih sikit, aku mula tersentuh. Padahal, aku memang tahu, dia pura-pura jeee. Samalah macam kes peminta sedekah, walaupun aku tahu ada ejen yang dalang semua ini, tapi aku tetap nak bagi jugak, biarlah kena tipu pun, asalkan dia gembira.

Yaaa, mungkin kau orang akan cakap aku bodoh sebab kena tipu, tapi apa lah sangat.

So, aku rasa aku terkena dengan dia. Nak mintak balik duit, memang berat mulut aku nak cakap, tapi as long dia ingat jasa aku, kira okey lah.

Aku serious tak suka, kawan yang just kawan sebab nak gunakan kawan dia sahaja. Bullshit.

Kawan, madu yang aku bagi, racun yang kau balas.

Thank you.

3 sumpahan:

aminaim said...

masalah masalah

ciktipah said...

buat macam ak.
lantaklah dya nak nanges ke hape,
ak da malas nak peduli.
ak da jadi semakin kejam sejak dua menjak ney.

haha.
by da way. selamt berSBE.
sampaikan salam ak dekat budak yang nma adam oke. hehe

GigiWangi said...

aminaim,
Double triple masalah.

ciktipah,
Huh, tak tahu lah aku. Muka aku tak cukup garang kot.

Erkk, okey, thank you, same goes to you, good luck. Erk, adam? Kalau jumpa lah ! Hahaha