Friday, July 15, 2011

Lesson for today #5

1. Kalau orang memang tak suka kita, dia memang dah set dalam mind dia yang dia memang benci tahap menyampah tengok muka kita, kau buatlah apa pun untuk betulkan keadaan, jangan harap dia akan suka dengan cara kau. Sebab dia memang dah benci. Tak suka. Meluat. Faham?

2. Orang yang paling bijak dalam dunia ialah orang yang pandai mengambil kesempatan. Sekali-sekala aku boleh anggap macam nak tolong. Dua kali berkala, ini dah naik tocang. Buat sendiri lah, jangan suka nak harapkan orang lain.

3. Tak semua benda kita boleh share dengan orang lain, sebab orang lain takkan faham dan takkan rasa apa yang kita rasa. Feel itu tak sama, beb.

4. Harta orang adalah harta orang, bukan harta kita. Adat meminjam, dah guna, bagi balik dalam keadaan yang elok. Ini tidak, dah guna, tak reti nak pulang. Simpan macam itu harta kau punya. Lepas itu nak tunggu aku pulak yang nak kena mintak. Eh, please lah, tak malu ke ?

5. Manusia berlagak. Boleh tak jangan nak tunjuk berlagak sangat. Ukur baju di badan sendiri, bukan dekat badan orang lain. Haaaa, kan baju kau dah mengelebeh. Sendiri malu lah.

6. Perempuan yang bercakap kuat dekat restoran atau dalam erti kata lain, bercakap konon nak tarik perhatian lelaki. Bagi aku itu annoying. Buat cool sudah, dan tak perlu nak tarik perhatian lelaki sangat. Jangan jadi loser.

2 sumpahan:

[ a D D y ] said...

1. Kalau orang suka kita, kita buat2 tak layan dia..supaya dia lebih suka kat kita

2. Orang yang paling bodoh ialah orang yang bodoh membuat kenyataan dgn menganggap orang sekelilingnya bodoh.

3. Kalau kita kongsi semua bahaya beb, xkan nak kongsi isteri..haram beb.

4. semua harta milik Allah..

5. Baju yang sendat adalah kerana makan banyak jika baju menggelebeh boleh alter lagi..

6.perempuan yang memakai purdah juga berjaya attract wa setakat ni..

GigiWangi said...

Addy,
Yes Addy, Nice one ! Hahaha :P