Friday, January 13, 2012

Random #4

Situasi 1:

Kawan: Kau rasa warna pink ke putih yang sesuai untuk aku ?

Aku : Putih kot. Pink tu dah common sangat lah.

Kawan: Ya ke, aku rasa pink okey lagi.

Aku: Hmm, sukahati lah

***

Situasi 2 (di dalam kereta):

Kawan: Kau rasa jalan shortcut ni boleh guna tak ?

Aku : Boleh. Kau straight je dulu. Lepas signboard tuh baru belok kanan.

Kawan: Eh, macam tak boleh je. Ah, tak payah lah. Kita lalu biasa je. Takut nanti sesat pulak.

Aku: -.-


---

Ini antara beberapa situasi yang aku alami. Pendapat aku sentiasa tidak diambil peduli. Kadang-kadang rasa annoying bila berurusan dengan orang yang macam ni. Mula-mula kau mintak pendapat orang lain, lepas tu alih-alih kau buat keputusan kau sendiri. Apa kata kalau kau buat je terus keputusan kau, tak payah mintak pendapat orang lain, sebab bukan kau nak ikut pun pendapat yang diorang bagi. Kan ?

At least ambik lah hati kawan ke kan. Ini tak.

Aku, kalau pendapat aku tidak diterima orang, aku akan diam. Tak reti nak yakinkan orang supaya follow apa yang aku fikir dan suka. Sebab itu aku selalu ditindas dalam memberikan pendapat sekeliling (kot). Kalau sesetengah orang, dia akan yakinkan orang lain supaya apa yang dikatakannya adalah betul dan perfect. Contoh macam situasi yang kedua, boleh je kalau nak cakap, "aku pernah lalu kawasan ni. so aku tahu lah".

Tapi aku tak buat. Sebab bagi aku, masing-masing boleh buat keputusan sendiri. Terpulang lah sama ada kau nak follow atau tidak. Lagi-lagi bila kau berurusan dengan orang yang sentiasa nak menang dari segala segi.

Menyirap weh !

0 sumpahan: