Friday, June 22, 2012

Manusia-manusia ini

1. Aku cukup tak kenan kalau lelaki yang kutuk/ salahkan perempuan dengan menggunakan isu aurat. Aku tahu aurat itu wajib tutup bagi perempuan, tapi boleh kan kalau nak cakap baik-baik. Tak perlu nak sindir-sindir. Masalahnya, orang yang bercakap itu, dia pun tak betul. Dah lah hisap rokok, berkepit dengan perempuan, main bola pun pakai seluar pendek. Itu tak termasuk pulak dosa? Ish, tak faham aku. *bukan kena dekat aku, tapi dekat kawan aku*

2. Kalau takde benda penting nak cakap, aku rasa berdiam diri adalah jalan yang terbaik, sebab kadang-kadang benda yang kau nak cakap itu, boleh membuatkan hati orang terguris. Makan hati weh !

3. Untuk berhadapan dengan manusia-manusia yang hati kering, memang kau panas hati dan bengkak hati. Sebab orang-orang macam ini jenis tak ambik port. Jadi, untuk menggelakkan hati kau disakiti, belajarlah untuk cakap lepas/ outspoken. Gerenti manusia hati kering itu akan tersedar. Tak caya ? Try ah !


Notakaki: Cukup sekadar 3 manusia yang aku dah jumpa untuk semester baru ini. Cuba untuk elakkan diri anda dari tergolong dalam kategori manusia-manusia ini. Kita respek orang, orang akan respek kita. Tapi kita-lah yang kena mulakan dulu. Hoho

0 sumpahan: