Wednesday, May 14, 2014

Rangkuman Cerita

So, well everyone. Menghilangkan diri daripada memblogging bukan bermakna hilang di dunia nyata. Lama sungguh kan aku tak berblogging ini. Haihh. Hilang mana entah semangat nak menaip segala jenis cerita.

Okey, so sebenar-benarnya ada banyak nak cerita, tapi itu lah. Tak tahu nak mula dari mana. Hihi :D

So, whatsup everybody?

Oh, alasan yang munasabah aku boleh bagi kenapa tak berblogging ini, sebab aku di final year sekarang. Busy dia memang kalah businessman. Busy sangat-sangat. Sebagai seorang manusia yang-tak-reti-nak-buat-dua-kerja-dalam-satu-masa, inilah sebab utama kenapa aku dah lama tak berblogging. Hehe. Alasan sampingan perlu ke nak cerita kat sini ?

okey. Sekarang biarlah aku update cerita-cerita yang dah berkurun basi. Last praktikum untuk tahun ini. Moment selama 12 minggu berada di sebuah sekolah yang terletak di Butterworth, Penang.

Praktikum kali ini aku rasa penat lain macam. Penat sangat-sangat. Macam nak give up pun ada pada mulanya. Mungkin penangan dua kali praktikum sebelum ini buat aku rasa macam dah tak bermaya. Tapi sepatutnya, yang terakhir lah kita buat habis baik kan ?

Tapiiii, itu perasaan mula-mula. Memang rasa macam dah tak kuat, dah tak berdaya dah. Aku punya kawan-kawan yang sentiasa support dari belakang. Yang sentiasa tolak aku ke depan, kalau aku dah tak berdaya melangkah lagi.

Bukan senang nak jadi cikgu ye kawan-kawan.
Klien kita murid. Murid ada macam-macam ragam.
Nak layan sorang-sorang punya ragam, memang payah dan mengharukan.
Tapiiiiii, itu semua pengalaman.
Bukankah pengalaman itu akan mendewasakan kita ?

Okey lah, itu jeee nak cerita. Takdelah rangkuman mana pun entri kali ini. Tapi boleh lah daripada tak update apa-apa kan.

0 sumpahan: