Thursday, April 2, 2009

Manusia Hari Ini.

Boleh Tapi Tak Boleh.

Biasanya, kalau kita nak mintak atau nak pinjam sesuatu daripada org, org akan jawab direct saja. Kalau boleh, katakan boleh. Kalau tak boleh, katakan tak boleh. Tapi, kena beringat jugak lah, sebab kadang-kadang, ada jugak org yg jawab tak berapa nak direct. Dia ckp boleh, pada hal tak boleh. Misalnya begini...

Situasi 1
Org Biru : Boleh kau belanja aku ?
Org Merah : Boleh !. Tahun depan lah.

Situasi 2
Org A : Boleh tumpang motor kau ?
Org B : Boleh !. Duduk dekat tayar eh.

Situasi 3
Org Putih : Boleh pinjam duit sikit ?
Org Hitam : Boleh !. Banyak pun tak apa. Pergi ambil dekat bank.

Situasi 4
Org Y : Boleh pinjam kereta sekejap ?
Org Z : Boleh !. Tukar lah nama sekali eh.

Situasi 5
Org Kelabu : Boleh berkenalan ?
Org Hijau : Boleh !. Kalau rasa handsome lah.

Jadi, sendiri paham lah, kalau org dah cakap tak berapa nak direct seperti ini. Kalau masih tak paham-paham lagi, buat-buat lah paham ok. (:

7 sumpahan:

emi said...

boley la boley~! datang ke rumahku~! lalala~!

syam said...

cpe nk pinjam2 ngn aku???
huhuhu...
boleh2..

tmah said...

emi
yup. boleh ke tak nih?

syam
jgn pinjam brg ngan syam. haha.

AzlaN said...

brg sape yg ckp cmnih kat aku..
maka akn tacing la aku nnt..
huahaha!!
(penah kne situasi pertama..jaat ouh..haha!!)

haz|rah said...

mcm jwpn y slalu ak kasi je..
haha

SHAHMI said...

no 5 tu aku rasa aku bole kowt....
hahaha....
bole kita berkenalan?? =D

tmah said...

AzlaN
haha. siapa yg buat kat kau weyh?.
kau kena no 1?. haha. mmg dahsyat lah.

haz|rah
kau mmg kan.

SHAHMI
aku cakap direct jew weyh. tak ada kona-kona mcm ini. hehee