Sunday, May 3, 2009

Ini Kisah Benar.

Ok. Aku tidur lewat semalam. Dalam pukul 2 pagi macam itu lah. Aku kemas barang² aku sikit. Banyak barang² yang aku tak guna aku simpan, so, malam tadi, aku clear kan semua nya. Habis satu bilik aku bersepah dan sekarang, dah clear balik lah. Aku sekarang ini, dalam mood untuk mengemas barang² sebab next week, aku masuk Matrik lah.

Ok, berbalik kepada cerita tadi, aku kemas barang aku sorang² saja. Yang lain, dah masuk tidur. Bila aku dah habis kemas, aku masuk lah tidur dalam pukul 2.30 pagi macam itu lah. Then, selang beberapa minit, (mata aku belum terlelap lagi) ada bunyi telefon. Oh, telefon berbunyi. Aku buat² tak dengar. Malas weyh, nak turun tangga, nak pi angkat phone itu. Lama bunyi phone itu, aku takut lah pulak. Aku buat² tidur. Masalah nya, parents aku pun tak dengar bunyi phone itu. Selalu nya, kalau ada emergency, mesti lah call handphone kan.Bunyi pertama, aku biarkan saja. Then, phone itu kembali senyap. Aku pulak dah pk benda yang bukan². Ada orang meninggal lah, macam² lagi lah.

1 minit kemudian, phone itu kembali menghantui aku.
Aku nekad, berlari-lari turun ke bawah mengangkat gagang phone. Semua lampu aku buka. Takut lah weyh. Korang pun sama jugak kan kalau dalam situasi aku ini. Mana tak nya, pagi² buta, sape plak nak call kan kan.

Aku memulakan bicara,
"Hello. Hello. (aku buat suara garang. Saja nak takut kan org yang call itu.)

Tiada jawapan. Senyap saja. Aku pun tengok belakang aku. Mana lah tahu kan. Ada benda yang terpacul ke?. Kalau cerita hantu itu, selalunya, babak² begini lah. Aku hanya bersedia saja.Bila dah tak ada jawapan, aku pun terus letak gagang phone itu dan terus saja tidur. Malas nak layan ok.

Dalam fikiran aku,
Setan nak kacau lah kott. Tak kan orang nak test call pagi² buta kan. Tak ada keje betul lah.

9 sumpahan:

haz|rah said...

jeng jeng..
mase ak bce blog ko ni 2.37pg..
seram gak ak..
hakhakhak~

Anonymous said...

itu antu CHABA weh!!
huahaha!!

AzLaN said...

poyo jeh wat sore garang pdhal tgh kecut perut dh mse tuh..
mwahahak!!

NajwaNai'lahNaqiuddin ♥ ♥ said...

seram je bace cite ko nie...

biase la 2...nak gurau2 ngan ko...

GigiWangi said...

haz|rah,
kau hati² weyh. hehe. belakang kau tuh. hoho.

Anonymous,
hantu CHABA? memang tak boleh bla betul lah. HAHA.

AzLaN,
Sshhhh. Kau jangan ah cakap kuat² ok. hehe :)

n.e.n.n.y :)),
Amacam? Aku boleh buat skrip filem seram tak? hehe.

nabilah said...

ko mmg kuat tngOk cite hantu...
smpi terbwk2..
huhuhhh

GigiWangi said...

nabilah,
Bukan lah. Mana ada terbawak-bawak. Ini betul² punya. Bukan cobaan. Hehe.

keropok lekor said...

seram sejuk lak aku dgr timahh....hahhaah

GigiWangi said...

keropok lekor,
tak apa, ini baru sikit, ada banyak carita hantu lagi. hehe