Thursday, March 25, 2010

Duhh

Aku tak berapa nak berkenan dengan perangai budak- budak ini. Jenis yang bajet nak buat kerja pilih-pilih bulu. Kau suka dia maka sampai bebila lah kau akan bergroup dengan dia. Orang yang kau tak berapa nak suka atau tak berapa nak rapat ini, jangan haraplah kau nak bergroup dengan dia sampai mati. Eh, macam itu pulak. Perangai kebudakan.

Kata straight A's dulu time SPM. Tapi pemikiran cetek. Apa barang A banyak-banyak. Bullshit.

Bila dah dapat orang macam ini dalam satu kumpulan, jenis yang peel kau sorang saja nak buat kerja. Apa salahnya buat sama-sama. Tak rugi sesen pun. Ini tidak, kau nak ikut kepala kau saja. Kau rasa kepala kau saja yang betul. Kau rasa kepala kawan-kawan kau saja yang betul. Habis kepala aku siapa yang nak dengar?

Eh, jangan jadi selfishlah.

Aku tak kisah kalau segala kerja kau nak buat sorang-sorang. Lagi senang kerja aku. Tak payah buat apa-apa. Aku hanya perlu duduk dan tunggu hasil kerja kau saja. Okey, fine kalau macam itu yang kau nak. Aku tak adalah nak bising-bising. Ini tidak, kau merungut. Kau cakap kau sorang saja yang buat. Kau sorang saja yang bagi idea. Segala benda kau. Tapi kau tak sedar, kau yang pilih nak macam ini.

Haih, sedarlah diri itu sikit.

Pergi tengok diri kau dekat cermin itu. Nak aku pinjamkan cermin aku?

3 sumpahan:

ddy the writer! said...

sye faham situasi awak. sye pn penah mengalaminye. bia je lh org camtu. sampai bile2 pn x kn berubah

GigiWangi said...

ddy the writer!,
that's right. :)

sahdam said...

timah....ko ni makin lame makin x betul dah...ish..ish..ish...