Friday, March 19, 2010

Hari jumaat adalah hari menginsafkan diri

Gambar diambil di sini

Manusia kadang² dia cepat lupa dan alpa pada siapa dia harus berserah dan bersyukur.

Baru senang sikit, habis suruhan Allah ditinggalkan.

Kalau tengok drama tempatan pun, jarang ada scene solat dan berdoa time dah berjawatan, kaya-raya, dan berpangkat.

Ini masa dah ditimpa musibah baru nak reti sembahyang solat, mengaji. Apa cer?

Tuhan ni ada time kita susah saja ke?



p/s: Peringatan untuk diri aku jugak (:

6 sumpahan:

nadeshiko. said...

haha. biase la tuu. Lumrah manusia.
berdasakan statistik, bpe peratus jer org solat. x sampai 20% kalo x silap aku!

nabilah said...

tim ssh bru ingt Allah..
time snng,bukn main kurang ajar g kan..
huhuhu

GigiWangi said...

nadeshiko,
statistik kau aku rasa betul. Yup, manusia oh manusia.

nabilah,
macam itulah manusia. Kadang-kadang aku pun tak terkecuali jugak. :)

GigiWangi said...

nadeshiko,
statistik kau aku rasa betul. Yup, manusia oh manusia.

nabilah,
macam itulah manusia. Kadang-kadang aku pun tak terkecuali jugak. :)

lkc_lai said...

mengapa hanya hari jumaat je?

GigiWangi said...

Ikc_lai,
Sepatutnya hari-hari. Tapi bunyi hari jumaat tuh macam sedap kan kan. :)