Monday, October 11, 2010

Jodoh dan Ujian

Gambar Hiasan (curik kat google)

Tajuk memang tak bla, tapi aku suka bila cakap bab² jodoh ni. Alaa, kau orang pon sama je macam aku kan. Ceh !

Rezeki, jodoh, ajal, maut itu semua adalah rahsia Allah yang kita sendiri pon tak tahu bila.

Kalau ada, adalah. Kalau tak ada itu, maknanya belum ada lagi. Kena sabar lah.

Sama ada cepat atau lambat saja, ye dak?

Berbalik kepada tajuk, Allah memang dah tetapkan jodoh masing² sejak kita dalam kandungan lagi. Cuma kita saja tak tahu siapa.

Cuma, dalam special kes, bila jodoh kita itu dah meninggal masa dia kecik lagi. So, sampai ke tua lah duk membujang.

Dalam kes ini, aku kira ujian yang paling hebat Allah bagi dekat dunia. Mungkin dekat akhirat nanti, Allah bagi yang lebih baik. Wallahu'alam.

Notakaki: Aku hutang satu entry pasal picture di Langkawi. Lain masa, aku upload. :)

3 sumpahan:

sea_lavender said...

wah3x~~
kawan sye ni dah berfikir jauh nmpknye..bgus la semua ni fitrah sebagai manusia..dah mkn nasi minyak jgn lupa jemput plak ek~~

Bijen M. said...

Waah.
Rasa macam sedih saja membujang sampai ke tua.
Tapi bagi perempuan yang mati sebelum kahwin, dalam syurga nanti dia akan bersama lelaki bujang juga.

GigiWangi said...

wani,
haha. nasik minyak? lama lagik. kasi wani lepas dulu lah. :)

Bijen M,
sedih kan. itulah, kalau Allah tak temukan dia kat dunia, kat akhirat adalah yang lebih baik.