Tuesday, November 2, 2010

People

Kadang-kadang kita suka judge orang berdasarkan dari segi luaran seseorang itu. Tapi sebenarnya, kita tak tahu pon, dia tuh macam mana sebenarnya.

Tengok orang jalan senget sikit, kita dah cakap, dia ambik dadah.
Tengok perempuan free hair, kita dah cakap, dia tak solat.
Tengok muka dia ganas sikit, ada calar-calar, kita dah cakap, dia rogol orang.

HAHA. Benda-benda macam ni memang common, even aku pon pernah judge orang berdasarkan luaran dia saja. Tapi, bila lama-lama dah kenal kehidupan, baru kau orang akan faham. Yang mana putih, yang mana hitam dan yang mana kelabu. Kelabu? arghhhh.

Even orang jahat yang kat sebelah korang, korang dapat detect ke siapa? Memang yang kat sebelah tuh, muka sangat-sangatlah suci, tapi hati masing-masing, mana kita tahu kan.

Orang jahat, dia takkan mengaku yang dia jahat kan?

Sebab ada je kawan aku yang free hair, tapi still jaga solat dia. Cuma hidayah nak pakai tudung tuh, still belum sampai lagi. Dan ada je kawan aku yang bila nak buat team work, dia tak boleh nak bagi kerjasama, macam-macam alasan dia bagi, kerja lambat jeee nak siap, tapi at the end, kerja yang dia lakukan, sangat sangat superb. Sampai lecturer pon puji. (haaaa, terbeliak biji mata). Benda-benda macam ni mungkin fi'il dorg yang kita pon tak tahu sebenarnya.

Even kupiah putih atas kepala tapi hati tetap busuk nak buat apa kan. Tak guna jugak kalau macam tuh :)

Jadi, stop judge orang. Kenal dia dulu dalam-dalam and baru judge.

2 sumpahan:

panadol lagi said...

betol3

GigiWangi said...

panadol lagi,
haha. try buat gaya upin ipin :)