Monday, February 28, 2011

People #3

Kehidupan ini menarik, cuma manusia itu sendiri yang jahat.

Hirup oksigen yang sama, beratapkan langit, matahari daN bulan yang satu, tetapi kenapa masih ada lagi manusia yang berteriak hebat berbangga diri.

Kenapa ada manusia yang kecoh- aku lebih baik, aku lebih hebat, aku lebih sempurna, aku masuk syurga, aku saja yang betul, aku lebih layak dan bla bla bla.

Ada perkara yang aku tak pandai nak betulkan dalam situasi sekarang.

Jadi aku mengambil langkah untuk mendiamkan diri sahaja.

Tak boleh nak cakap yang kiri betul, jadi yang kanan perlu mintak maaf. Tak boleh jugak nak cakap yang kanan betul dan yang kiri perlu mintak maaf.

Kedua-dua pendapat, aku dengar dan aku kaji.

Berat sebenarnya kes ini.

Betul-betul berat, moga-moga Tuhan kuatkan aku ! (:

6 sumpahan:

foo said...

buka hati, buka fikiran.

KRa said...

manusia mmg tak pnh mengaku salah.

aminaim said...

manusia yg terbaik adalah yg betakwa padaNya. tak gitu?

GigiWangi said...

foo,
:)

KRa,
Manusia sangat sombong. :)

aminaim,
That's right. :)

Bijen M. said...

Baca ni,
Fuhh kiri, fuhh kanan.
Hai mambang tanah, mambang api, mambang air, mambang angin, mambang segala mak mambang.
Blablabla.

GigiWangi said...

Bijen M,
Hahaha Takleh blaaaaa weh !