Friday, August 5, 2011

Tiada Tajuk

Hari ini Ramadan yang kelima, (Ramadan ke Ramadhan, Hihi. Cikgu BM, tolong jawab) Macam mana dengan amalan kita setakat ini ? Semoga semuanya baik-baik dan masih boleh ditingkatkan.

Tahniahlah kepada sesiapa yang belum lagi miss untuk bangun pagi dan bersahur sebab aku dah tiga hari terlepas sahur sebab terlajak. Ini bukan disengajakan. Tidur lambat adalah punca utama yang menyebabkan aku terlepas untuk bangun sahur. Paling-paling pun tersedar, masa tinggal beberapa minit je lagi. So, mana yang sempat. Minum air je lah.

Sebenarnya hari ini aku sedih. Sedih sikitlah. Tapi tak patutlah kan sedih time bulan yang mulia begini. Kena pulak hari ini hari Jumaat. Apa-apa pun bersabarlah. Aku rasa, setiap hari Jumaat adalah hari yang berat untuk aku tempuh. Takut. Kalau boleh nak elak hari Jumaat ni. Skip terus. Dari Khamis terus Sabtu. Itu pun kalau boleh lah.

Tapi takpe lah, apa jadi pun aku redah. Susahlah kan kalau tak boleh nak tolerate. Dah lah aku ni jenis tak pandai nak mengampu orang.

Bye, Selamat Hari Jumaat.

4 sumpahan:

mimi fatin said...

xpe, smpat minum air pun dh kira ok. tempuhi hri ni dgn baik ok? :)

Hood XVIIC said...

at least ada jugak minum air.
aku x sempat langsung.
wuuuuu

Izmir Fadzil said...

ejaan ramadan adalah yg sebetulnya.dulu eja mmg ramadhan sama juga macam eja redha..tapi selepas berlaku beberapa perubahan, maka huruf H digugurkan dari perkataan-perkataan yg dikecualikan.peh

GigiWangi said...

mimi fatin,
In sya Allah :)

Hood,
Erk, kau lagi teruk dari aku. Haha

Izmir Fadzil,
Terima kasih cikgu BM. Jawapan kau memang menepati kehendak soalan. Hihi