Wednesday, April 18, 2012

Benda yang kita sayang

Printer problem lagi. Tengah musim-musim busy nak print assignment ni lah, dia buat hal. Dah dua kali hantar kedai, tapi tak boleh-boleh juga. Roomate dengan kawan aku suruh beli printer baru, sebab dia cakap daripada aku baiki printer itu, baiklah beli yang baru terus. Tapi aku tak nak. Printer ni dah banyak berjasa. Daripada aku zaman foundation lagi. Jadi, sayang dia melebih-lebih. Sebenarnya, printer aku ini tak rosak, tapi ada problem dekat catridge. Padahal ink banyak lagi, tapi bila tiap kali nak print, yang keluar kertas kosong jeeee. Ink langsung tak keluar. Apahal entah. Nak merajuk-merajuk pulak. Ciss.

Bila hantar kedai, mula-mula je okey. Lepas tu jadi balik. Arghhh. Ayah aku seorang je yang reti baiki printer ini. Tapi masaklah, nak bawak printer balik rumah. Kalau rumah dekat takpelah jugak.

Ah, stress !

Sebenarnya, aku perasan yang aku susah nak buang barang. Kalau barang itu aku tak gunakan sekalipun, aku akan simpan. Biarlah semak ke apa. Kalau barang itu boleh dibaiki, memang aku baiki. Aku tak tahu kenapa, tapi aku sayang nak buang. Hahaha. Bukannya penting pun barang itu, tapi itulah, bagi aku ada nilainya sendiri.

Sebab itu aku cukup tak suka kalau orang pinjam barang aku, lepas itu dia ter-hilangkan. Tapi dia ganti yang baru. Aku cukup tak suka. Sebab rasa lain sikit. Itulah, orang suka cakap aku ni sentimental -.-

Baru-baru ini kawan aku tegur pasal sandal aku. Hahaha. Dia cakap dah teruk sangat ni. Dah boleh beli yang baru. Tapi bagi aku, bolehlah guna lagi. Kalau nak suruh berjalan pergi pasar malam pun rasanya sandal ni gagah lagi. Lepas itu tak pasal-pasal dia cakap aku kedekut. Ceh ! selagi boleh guna, aku pakai lah bagi teruk kan.

Aku bukan kedekut. Tapi aku sayang barang-barang aku. Sebab bagi aku, barang-barang ini hidup. Kan masa sekolah dulu ada buat karangan autobiografi (kalau tak silap aku lah). Memang aku suka buat karangan pasal ini. Aku sebatang pen. Aku sepasang kasut. Memang feel weh.

Korang tak rasa ke ?

0 sumpahan: