Friday, October 5, 2012

Cool dan relax bukan cara aku

Aku ni jenis orang yang kelam-kabut. Bukan jenis orang yang cool sepanjang masa. Perkataan 'relax' dan 'cool' tiada dalam kamus hidup aku. 

Boring kan hidup aku. Haha

Jadi, aku telah memerhatikan beberapa orang di sekeliling aku yang sentiasa cool dalam semua perkara.

dan orang macam ni, mungkin boleh dijadikan inspiring. Dan mereka memegang prinsip, "tiada perkara yang tak boleh diselesaikan kecuali mati'.

Sebab itu mereka nampak tenang, relax dan cool. Cara orang-orang macam ini memang mereka betul-betul jenis cool. Bukan jenis yang buat-buat cool. Faham tak ?

Cakaplah apa pun :

"matilah, malam ni tak tidur. Kerja tak siap lagi"
 "Haih, banyaknyaaa kerja"
"Gila apa, besok je nak kena hantar 3 laporan. Mati hidup semula belum tentu boleh siap"

Dan mereka tak pernah mengeluh macam ayat-ayat di atas yang sentiasa disebut oleh orang macam aku. Muka mereka sentiasa cool. Kalaupun orang lain tengah busy, tengah stress, dahi tengah berkerut-kerut tapi orang-orang macam ini masih mampu lagi tersenyum membuat kerja mereka.

Pernah jumpa?

Aku ada 2 3 orang kawan perangai macam ni. Mungkin darah gemuruh mereka tak berjalan dengan lancar macam darah gemuruh aku. Hehe

So, tak silap lah kalau aku memang matang dulu daripada mereka. Kah3

0 sumpahan: