Tuesday, December 3, 2013

His Soulmate

A guy yang selalu melihat stok perempuan-perempuan berdahi licin, kurus kedemping, ada rupa dan berlesung pipit akhirnya telah berjumpa dengan soulmate dia.

Lelaki ini takdelah buat masalah dengan aku. Sebab aku tak pernah 'kena' dengan dia. Macam yang kawan-kawan perempuan aku katakan. Jadi, bila orang bercerita pasal dia, aku hanya diam membisu. Tak boleh nak tokok-tambah sebab takde pengalaman.

Hehe

Orang yang tak berdahi licin macam aku, siapa yang usha kan. Eh?

Okey. Back to topic, dia dah jumpa dengan soulmate dia dan akan bernikah tak lama lagi. Aku dikira sebagai orang yang pertamalah tau (dalam kalangan kawan-kawan aku, aku lah orang yang first), bila mamat ni nak kahwin. Reaksi aku - biasa dan cool.

Tapi reaksi kawan-kawan aku : 
"Perempuan tu tau tak perangai mamat ni yang sebenar?"
"Takkan lah. Perempuan itu terima?"
"Boleh percaya ke ni?"

Semua reaksi mereka dihujani pertanyaan semula kepada aku. HAHA. 

Bukan ke jodoh itu rahsia Allah. Haaa, semua terkejut bila tengok surprise dari Allah ni kan. Jodoh yang tak disangka-sangka. Padahal, mamat ni memang usha perempuan (yang mempunyai ciri-ciri di atas) atas bawah atas bawah. Memang dia tengok habis lah. Kalau nak dikira dalam kategori menjaga pandangan, memang lelaki ini gagal lah.

Tapi tengok, at the end.... dia pilih perempuan yang solehah beb. Tak disangka-sangka. Semua orang tak sangka. Rahsia Allah, siapa yang tahu?

Jadi, rileks. Yang mana belum jumpa soulmate, keep calm and be the better person. Jodoh akan datang dalam keadaan yang tak disangka-sangka. Mungkin aku akan berjumpa dengan 'dia' dalam lrt misalnya. Eh?

0 sumpahan: