Friday, April 17, 2009

Ayat tanpa tajuk.

Baru saja kejap tadi, ada mamat Bangla nih, minta air kat rumah aku. Ok, antara banyak-banyak rumah yang sederet ngan rumah aku nih, mamat tuh choose umah aku. Mybe ada perkatan *pemurah* kott, kan depan rumah aku ini. Mamat tuh, tebas-tebas rumput kott, kat padang rumah aku ini. So, bila dah penat, mintak air free dekat rumah aku. Banyak cantik dia.

"Hello makcik. Hello." mamat Bangla tuh memulakan bicara.

"Apa mau?" aku pulak cakap dengan selamba saja.

"Air ada?" mamat tuh meminta simpati daripada aku.

"err" sedikit berkedut di wajah aku. Aku pun mencebik kat mamat Bangla itu.

Then, aku suruh adik aku bagi air tuh kat mamat tuh. Mana lah tahu, kalau-kalau, mamat tuh nak rompak ke, boleh aku terus lock rumah je kan. Bila dah minum, mamat bangla tuh pun bla. Tak ada thanx-thanx ok. Bla macam itu je.

*****

Mak aku pun turun dari tingkat atas. Mak aku pula tanya aku.

"Sape yg datang tadi?" mak aku menanya aku.

"Tuh, mamat Bangla nak minum air". aku menjawab.

"Jangan bagi". mak aku memberi amaran.

"Dah bagi dah pun". aku pulak memberitahu.

"Ishh, kau guna cawan apa? haihh. entah-entah ada jampi-jampi ke kat cawan tuh. Lain kali, buat tatao je". mak aku membantah dengan tindakan aku.

"Cawan plastik tuh. Laa, mana lah tahu. Mamat tuh buat muka kesian tadi". aku membalas.

"Dah, pergi buang cawan itu. Ada penyakit ke, mana kita tahu. Kau nih, mamat Bangla buat muka kesian pun kau tertipu. Haihh". mak aku sedikit mengeluh.

"Ya lah". Aku menghabiskan bicara.

Dalam hati aku,
Shitt punya Bangla, tak pasal-pasal aku kena lawan mulut ngan mak aku. haihhh.

15 sumpahan:

fazrin said...

buat baik pon kene berpade-pade ke? O.o

NajwaNai'lahNaqiuddin ♥ ♥ said...

waaa~

apex said...

cian kt bngla tuh
ape kte kalo macik dok kt bangla
tade wet na bli air
pastuh, mntk kt umh org
org tuh lak ta bg
macik ta rse thine ke?
lala

Shahmee said...

dia panggil kau makcik??
hahahaha... xD

GigiWangi said...

fazrin.,
ya. buat baik berpada-pada. Buat jahat, jgn SEKALI? betul ke? haha

tip tOp :)),
ini gelak jahat ok.

apex,
Tak mungkin kott, nak duk kat Bangla tuh. haha. Eh, mamat Bangla tuh, ada duit lah, kan dia keje. Saja je nak saving.

SHAHMI,
tuh lah pasal, muka aku nmpk mature kott. haha.

nabilah said...

baiknya ko...
bg aiR..

btOl ckp mk ko,nk wat baik
berpada-pada ar kak..
huhuhuh

kalu aku trOs tutup pintu..

syam said...

wah...
tmah..
safety first...
huh..
klu aku dtg ko lyn ak??
hahaha...

GigiWangi said...

nabilah,
Kau mmg. Nampak org tak kenal je, terus tutup pintu kan. Ok, aku try cara kau nnt eh. haha

syam,
kau datang? haha. aku suruh kau duduk kat luar ok. haha

Hood,
a'ahh. betul. Zaman skang nih, ayat mak-mak,sumenya 'power'.Ishhh Ishh.

AzlaN said...

xpe..
kaw dh wat bek..
ati kaw eklas x mse nk suro adk kaw bg air kat mamak bangla tuh??
haha!!

GigiWangi said...

azlaN,
aku mmg baik pun kan. haha. aku rasa, ikhlas kott, haha. (:

haz|rah said...

bleh r ak mnx air free kt umah ko..
ahahah~

GigiWangi said...

haz|rah,
utk kau, boleh saja. meh datang umah aku ok. haha

far_hunt06 said...

aku rase bangla 2 nk cr jodoh laa.dier nk rase air yg ko buat...kalo sedap dier nk msk merisik..hahaha..adik ko buat air x sedap 2 dier blaa.hahaha

NajwaNai'lahNaqiuddin ♥ ♥ said...

ak sokong i2 mat far_hunt06 aka anep...haha(=

GigiWangi said...

far_hunt06,
haha. Banyak ah songeh kau. Lelaki melayu dah pupus ke? haha. :)

n.e.n.n.y :)),
haha. kau memang kan. dushh !