Saturday, August 27, 2011

Cerita di Rumah

Bapak aku baru je jadi Penyelia Petang di Sekolah Menengah XYZ. Kira sekolah ni sekolah lama aku dulu. Adik-adik aku sekarang ini pun bersekolah di situ dengan apak aku. Bapak aku start jadi Penyelia Petang adalah dalam awal tahun ini kot.

Jadi, bila aku baru sahaja pulang ke rumah (baru sehari) dah macam-macam cerita yang adik-adik aku cerita. Haha. Sejak bapak aku jadi Penyelia Petang, (yang akan handle budak-budak Form 1 dan Form 2 sahaja) macam-macam yang dah jadi rupanya. Untuk semalam punya kes, nombor plat kereta dah hilang. Budak-budak yang anti dengan bapak aku dah cabut.

Bukan setakat itu sahaja, budak itu meninggalkan tandatangan yang sangat bermakna di kereta dengan menggunakan pen permanent. Bila dah jadi macam ni, aku tanya mak aku,"baru first time ke kena?" Mak aku balas,"First apa-nya, tayar kereta banyak kali kena pancit".

Kereta kena calar, itu dah perkara biasa.

Wowwww, advance tak advance budak-budak sekarang.
Baru Form 1 dan Form 2 kot.

Aku tak tahu apa yang bapak aku buat dekat budak-budak ini, sampai dorg nak saiko bapak aku. Haha. Bapak aku layan kan jeee. Dia buat tak tahu, tapi dalam masa yang sama, dia nak carik budak-budak ni secara senyap-senyap.

Inilah hasil budak-budak zaman millenium. Mencabar ke tak kerja sebagai seorang guru ini ?

2 sumpahan:

foo said...

aku ingat nak bawa basikal pi sekolah nanti. lepas tu parking dalam pejabat.

haz|rah said...

budak2 zaman skang trok gle!