Wednesday, September 19, 2012

Forgive + forget = Happy

"Macam mana kita nak maafkan kesalahan orang pada kita ?" tanya dia sambil tenung muka aku dalam-dalam.

"Maafkan dan lupakan je lah. Anggap je macam takde apa yang berlaku lepas tu. Everyone makes mistakes. Ingat tu !" aku cuba menjawab pertanyaan dia.

"Walaupun aku dah cuba tapi tak boleh jugak" balas dia.

"Besar sangat ke dosa dia pada kau?"

"Besar sampai aku tak boleh nak tengok muka dia"

"Sampai sekarang?"aku soal dia

"Ya" jawab dia sepatah.

***

Perbualan kami waktu itu berlanjutan hingga ke pagi. Banyak perkara yang kami bualkan. Sebenarnya untuk nasihatkan orang lain, aku bukanlah orang yang terbaik, sebab nak bagi nasihat pada diri sendiri pun, aku lemah. Inikan pula nak nasihatkan orang. Lagi lah haru.

Cuma prinsip aku senang- positive thinking always bring me forward.

dan lemahnya aku bila sekuat mana aku cuba untuk positif-kan diri tapi bila negatif mula untuk takluki diri, aku kalah.

Ya, aku kalah.

0 sumpahan: